tisdag 6 juni 2017

Livet - Tvära kast och sommarljumna vindar

Portföljen gör sitt jobb, just för nuvarande strömmar utdelningarna inte in. Portföljen är fortfarande i sin vagga, något jag har full förståelse för. Däremot planerar jag för fullt, gällande framtida köp, nya innehav och även hur den utländska delen av portföljen kommer att se ut.
Mycket roligt är det!

Har dessutom köpt en villa! Känns oerhört roligt och spännande, det är inflytt nu i sommar så jag vet vad jag ska göra på min semester i alla fall! Tanken att ha ett eget hus där jag och min familj kan växa upp och bli gamla på känns tryggt och framför allt så himla rolig! Trädgården är underbar och jag ser fram emot att få ligga och slita ogräs då och då.

Att köpa hus i dagsläget är väl något många drar sig för, men vi var verkligen trötta på vår lägenhet och när huset dök upp sa det klick. Allting är hanterbart och det kommer troligtvis leda till en lägre boendekostnad ändå. Känn på den!

Träningen rullar på även den, blir omkring 2-3 pass i veckan, ibland om allting fungerar bra kan det bli 4. Man får hitta luckorna när de uppstår, men det är klart att livet är annorlunda nu när man har ett liter barn att ta hand om. Utvecklingen går så snabbt och man önskar att det kunde gå lite långsammare! Finns inget roligare än att leka med sitt barn, att bara titta på henne eller hjälpa henne att klä på sig. Man får perspektiv.

Ta hand om er allihopa! Och glad Nationaldag!


Svårslagen skönhet. Lite sill och nubbe på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar