måndag 23 oktober 2017

Jag skådar in i spåkulan

Jag och min sambo fick världens bästa dotter för snart exakt ett år sedan. Det innebär att vi har levt på min lön och min sambos knapphändiga lön i och med föräldraledighet etc. Och det ska ni veta, det är inte i närheten av vad hon får ut normalt sett.

Vi människor anpassar oss snabbt, lär oss att överleva i den miljön vi befinner oss. Det måste vi.     
Även vi, numera med god marginal dessutom. Och detta med en nyköpt villa och småbarn. Ett ganska gott stresstest för den egna ekonomin med andra ord.

Min spåkula som jag då och då tittar i, visar mig en fantastisk framtid! På alla sätt ska jag säga, nu ska vi dock koncentrera oss på den ekonomiska aspekten ;) I och med att vi klarar alla utgifter och dessutom sparar en hel del redan idag, ser jag i framtiden hur mycket vi har möjlighet att spara och lägga undan när vi båda jobbar som vanligt igen!

Synen jag ser i min spåkula är eggande och motiverande! Jag och min sambo skulle utan problem kunna spara/investera 250 000 kr per år om vi vill. Svindlande.

Vad ser du i din egen spåkula? :)

Väl mött.

2 kommentarer:

  1. Imponerande! Då hade jag och min sambo legat på runt 46% sparkvot och där är vi inte ens i närheten idag 😆

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli stor skillnad! Helt otroligt egentligen :) Ser fram emot det! Får återkomma med löpande rapport då.

    SvaraRadera