torsdag 10 augusti 2017

Köpen flödar

Augusti månad har börjat bra. Jag har semester och mina aktieköp haglar likt på Haramagedon, om än inte lika dramatiskt, det är endast småköp vi pratar om! Likväl är det stora köp för min totala portfölj. Jag har börjat månaden med att fylla på med ytterligare aktier i mina befintliga innehav.
Som jag har sagt tidigare, vill jag öka volymen på dessa lite ytterligare innan jag köper fler bolag till portföljen.

Det har bland annat blivit köp i: Castellum, Industrivärden, Nordea.

Full insyn över inköpen ser du så småningom i månadsrapporten i slutet av Augusti ;)

Har semester nu också, jobbar mest i huset och målar och gör mindre renoveringsarbeten på egen hand. Målningen tar längre tid än jag trodde, plus att busfröet inte tillåter att man är borta alltför länge, så man får jobba i omgångar lite då och då.

Angående min semester så valde jag att skjuta upp två veckor, och för detta få 10 tusen per vecka. De två semesterveckorna jag valde att skjuta upp kan jag ta ut senare i år eller spara!
Enkelt val enligt mig. Det tråkiga (fast egentligen är det roligt) är att jag inte kommer kunna lägga hela bonusen på 20 tusen färska kronor i min portfölj på en massa underbara aktier, som i sin tur skulle generera utdelning till mig. Nej. Hela min bonus kommer med all sannolikhet ryckas ur händerna på mig och spärras in på vårt renoveringskonto. Fast vi kommer få ett gudomligt fint hus å andra sidan!

Berätta om du har några projekt på gång, eller om dina senaste aktieköp! Delad kunskap är dubbel kunskap!


                 
                  Alla köp, stora som små bidrar till en ökad accelererad utdelningstakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar