onsdag 2 augusti 2017

Månadsrapport Juli

Dags för lite transparens här på bloggen. Och vad säger mer än bilder?

Min utdelningsportfölj är som ni vet nystartad och ännu i sin vagga. Innehaven är små och portföljen liten. Däremot kan det vara spännande att följa en portfölj från allra början och se hela utvecklingen. Det hoppas jag i alla fall! Är så laddad och entusiastisk som man bara kan vara.

Portföljen: Under Juli gick min utdelningsportfölj upp klena 1.36%. Detta i jämförelse med DJ World Index förvisso. För sent att ändra det nu, men kommer att ändra till nästa månad.


Inköp: Några inköp har det blivit under Juli månad. Ett nytt innehav i form av Intrum Justitia och sen påfyllningsköp på redan befintliga innehav. Det är som jag säger småduttar. Min sparkvot var inte vad jag hade räknat med det här månaden trots gedigen lön (allt gick till annat sparande). Hoppas på större och mer omfattande inköp kommande månader. Håll utkik!


Försäljning: Inga försäljningar av värdepapper under Juli månad.

Utdelningar: Två utdelningar trillade in under månaden, blygsamma i sin storlek men ack så bestämda i sin uppgift (dvs att bygga upp mitt imperium). Totalt 35,5 kr! :)


Kommande inköp: Närmast på inköpslistan är två nya innehav, Swedbank och Omega Healthcare Investors, som troligtvis kommer att bli mitt första utländska innehav. Har haft den under radarn en längre tid och finner den ytterst intressant! Passar mycket väl in i min utdelningsportfölj. I övrigt ska jag självfallet fortsätta att fylla på mina befintliga innehav, så där kommer det också ske en del inköp.

Sparkvot: Min sparkvot under Juli månad landade på 10.4%. Det är den första bokförda sparkvoten. Jag hade sett fram emot en kvot på åtminstone 15% men då jag precis har köpt hus och håller på att renovera så fick jag pytsa in större delen av lönen på mitt tillfälliga renoveringskonto i stället. Jag är ändå nöjd!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hus/renovering: Håller på att flytta samtidigt som vi renoverar. Vi har hantverkare lite överallt i huset, det görs ytskikt och det totalrenoveras ett badrum. Jag och min sambo målar om på annat plan, något vi tycker är roligt (om än tidskrävande!!). Någon gång i slutet av Augusti kommer det vara färdigt för inflytt på riktigt. Har aldrig längtat efter något så mycket.

Träning: Träningen sker tyvärr sporadiskt just nu. Dels på grund av det nya huset och allt vad det innebär men också då vår lilla dotter kräver omvårdnad och uppassning! Känner mig ändå stark på de passen jag väl får till. Kosten sköter jag bra, håller mitt kostschema och det rullar på. Kanske är det ändå så att man tenderar att överträna i vanliga fall, och att när man väl tränar mindre, utvecklas mer. Men jag vill dock träna mer, det är bland det bästa jag vet.


Det här var ett nytt sätt att blogga, något ni kommer se mer av fortsättningsvis. Vad tycker ni? Hit me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar