lördag 29 juli 2017

Extrainkomst

Cashflow, kapital, torrt krut, lösa kulor - pengar.

Jag skulle vilja utöka min inkomst varje månad på något sätt. Jag ser givetvis till att alltid se över alla utgifter varje månad och tar bort sådant sol är onödigt eller som jag inte längre har användning för. Men utgifterna är stora trots detta, med tre barn och nytt hus (och en sambo som är föräldraledig) samt två träningsnarkomaner i huset som äter för fyra.

Behov av extrainkomst är således ett faktum. Min fråga till er: var hittar men en sådan? Att söka ett extrajobb förstår jag att man kan göra. Jag strävar dock efter att få så mycket tid med familjen som jag kan och vill helst inte vara borta mer än vad jag redan är. Jag har noterat #pantutmaningen på Twitter och det kan inbringa några hindra i månaden om man går in för det. Återigen dock; tid och social stigmatisering. Att ha en blogg kan generera viss intäkt, men jag har noterat att det kräver sin trogna följeskara av läsare. 50k i månaden? Om det ens räcker... haha, lång väg kvar.

Absolut bästa hade varit att ha en hobby eller dylikt som man kunde ta betalt för. Drömmen! Till exempel om man är bra på programmering, webdesign, konstnär, personlig tränare, massör etc. Har tyvärr ingen av dessa talanger (skulle vara träningen då, men att bli PT kostar det med).

Har ni där ute några bra extrainkomster? Dela gärna med er och tillsammans kanske vi kan komma på gemensamma lösningar och idéer som flera kan använda!


En liten extrainkomst kan innebära en stor hävert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar